tisdag 22 oktober 2013

Det här med människor

Just nu håller jag på med en kurs på norra sidan av stan. Det betyder att jag tillbringar drygt 1 timme på pendeltåget varje morgon och varje eftermiddag. Varje dag är jag lika förundrad över hur folk beter sig på kommunala färdmedel och vad de gör när de åker kommunalt. Tydligen är pendeltåget en alldeles ypperlig plats att äta frukost på (trots att mackan stinker av vitlök eller salami eller någon odefinerbar krydda), här kan man äta yoghurt, dricka kaffe eller moffsa godis. Eller varför inte borsta tänderna, sminka sig eller klippa naglarna. Självklart vill alla andra resenärer ta del av dina åsikter när du läser tidningen och när du talar i telefonen. För att inte tala om hur vänliga människor är som delar med sig av sin musiksmak till alla medresenärer inom 3 meters avstånd...
Nu skulle man kanske kunna tro att jag är lite bitter, men jag tycker bara att var sak har sin tid och sin plats och pendeltåget behöver inte vara den tiden eller platsen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar